Het inrichten van een ScienceLab

Het inrichten van een ScienceLab

Het inrichten van een ScienceLab

Nu Wetenschap & Techniek, of beter gezegd, Onderzoekend en Ontwerpend Leren meer gemeengoed wordt in het basisonderwijs, komen scholen in toenemende mate voor de vraag te staan of, en hoe, ze een eigen technieklokaal of sciencelab gaan inrichten en gebruiken. De vraag ‘of’ kan wellicht beantwoord worden na het kennisnemen van een aantal handvatten voor het ‘hoe’ uit de praktijk. Een van die handvatten is ervoor te zorgen dat er een duidelijke inventarisatie aanwezig is bij alle leerkrachten van de materialen die in de ruimte aanwezig zijn. Met daarbij vanzelfsprekend het doel waarvoor ze ingezet kunnen worden en welke vaardigheden het van de leerlingen vraagt. Maar ook voorzien van een aanduiding op welke wijze de leerkracht zich kan voorbereiden op, en verdiepen in, het materiaal en hoe het ingezet kan worden binnen het eigen lesprogramma. Wil je alle ins- en outs van de inrichting weten? Bel me dan op 06-28679408 en ontvang mijn Whitepaper “Het inrichten van een sciencelab in het PO”, met richtlijnen voor Doelen, Organisatie, Financieel, Ruimte en inrichting, Exploitatie en Onderhoud.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

shares